Malmstråket 45km

2009-02-15 Växlande -12°C

Dagen började med strul att få någon nummerlapp, jag hade hamnat i motionsklass och var obetald enligt deras papper. Personalen var hjälpsam och det löste sej efter diverse dividerande. Ställde upp mej bakom mina ärkefiender Permansson och Lundberg. När startskottet gick så sköt dom iväg som skjuten ur en kanon, fick genast ångest över att jag så många gånger proriterat puffen skotrarna och isen före skidlöpningen. Men jag kämpade på i det bistra föret, efter någon km så hamnade jag bakom en stor karl med breda axlar och tjock nacke, han va nalta mindre än jig, det visade sej vara Permansson. En bit innan Varuträsket lyckades jag åka om och bygga upp en liten lucka, Ökade tempot och före mineralparken kom jag ikapp nr 60 Lundberg och körde om, nu började det kännas rejält tungt samtidigt som jag kände mej jagad. Började därför tänka på fina saker som Thea, Jagen, Polar Caten och den varma öl som min "jobbarkompis" Kuben lovat att servera vid Alimak. Kuben stod på plats men utan dryck, OK- backarna blev ett tungt kapitel men jag lyckades ta mej i mål på typ 2:52. Morsfars var de enda anhöriga som tog emot vid målgång, dom bjöd även på energiintag på Taste!
målgång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0