Fjällen!

gämnget
Jag och Gamen bestämde oss till slut för att styra kosan mot Gautosjö trots snöstorm i hela norra norrland och dystra, för att inte säga deprimerande väderprognoser, ägaren av campingen tyckte att vi borde stanna hemma vid kusten med tanke på vädersituationen. Under onsdagkvällen och torsdagmorgonen ställde vi in resan 3-4 ggr, men med tanke på att vi tagit ledigt från respektive jobb och att Pållen och Arctic Tracken ändå måste rastas så trotsade vi vädergudarna. Till våran förvåning så var det månklart och vindstilla när vi anlände till stugan vid middagstid på torsdag kväll. Fredag morgon var det solsken och vindstilla -23, vi hade bestämt träff med dom erfarna fjällguiderna Furberg och Jonny vid Anders Bodega. Åkte upp till en mysig liten fjällsjö för att pimpla.På vägen upp hade Jonny oturen att köra på en sten som var dold i pudret, eftersom det är tunnt stål i Polaris så blev det rätt omfattande skador på framvagnen.
haveri
Jag lyckade fånga en fisk på kroken som var 3-4 cm lång, Furberg antog att det antagligen var den minsta fisk som fångats i Gauto de senaste 45 åren.
fisk
fisk
pimpl
Lördag morgon var det mulet och -26, Arctic tracken behövde en 4.a T-röd och lite smörj till magnapullen för att starta. Fick guidning även denna dag, vi körde inspirerat efter fantastiskt härliga nyprepade leder till sjön Tjallas. Den visade sej vara stendöd men temperaturen sjönk så det var rätt mysigt med pimpling och fika på isen. Jag och Gamen fick prova Martinas Crossfire, jag körde fast direkt, man har ju vant sej vid Cheetans unika lössnöegenskaper. Glömde laddaren till kamerabatteriet så jag har tyvärr inga bilder från denna dag. Söndag åkte vi hem till snökaos och allvar.

Kommentarer
Postat av: Kåge Sofia

Det var den största fisk jag har skådat :D Gissar att ni blev mätta i magen av den!!!

2009-02-08 @ 19:16:03
Postat av: luckey look

hah va liten fisk haha Anders du är så bra på att fiska ahahh hade du kul i fjällen jag vill och så åka skoter i fjällen med dej det ser kul ut vilka var du där med?? kan vi fara till vallen?? nästa vecka.

2009-02-23 @ 19:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0