En Ljuuuuvlig dag! igen...

2009-02-01 Sol -5°C

Ett par minusgrader och strålande sol, en vacker dag att vakna till förutom att min hals drabbats av ett elakartat förkylningsvirus som också får mej att känna mej matt i kroppen. Ställde därför genast in planerna på att åka skidor, men att skippa grillorna fanns inte. Jag och Håkan började med att utforska isen kring Långnäsudden, fin is! Vattnet går i en linje från Långnäsudden via Utsten och till Kornhällan.
klåva
vatten
Kornhäll
Lämnade Håkan i Östanbäck och Jag och Jagen hakade på Mighty Mike och Jessica en sväng me skotran, Jagen gick som ett skott! Skildes vid Storhällan och gled vidare till Lillhällan.
storhäll
Där träffade jag pinglorna Ejja och Karro och dom hade färska rapporter om att det fanns ljuuvlig is i de yttre delarna av fjärden. Så då blev man ju lite sugen på  att bege sej dit, halvgas i 110km/h hem och plocka upp Håkan igen.
ella
När vi kom ut till Gullsand så träffade vi två lyckliga skrinnare, Häman och Storfält. Landström anslöt och vi gled runt utanför Bergskär i dagens sista ljus, vackert!
Bergskär

Kommentarer
Postat av: Modern

Fin is, vacker son!

2009-02-01 @ 19:11:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0