Getaway Rock Torsdag

Tufft schema med många band som jag längtat länge efter att se, Två stora scener där den något mindre "Red stage" generellt haft bättre ljud än den större "Green stage".
Katatonia var första bandet jag såg, snygg dekor bra ljud och låtar som får håret att resa sig på armarna! Att spela tidigt på eftermiddagen under festivalens första dag kommentarades av sångaren Jonas Renkse: "Solen skiner iallafall inte"
Cult of luna startar starkt med " I the weapon" sedan blir det rätt segt efter ett tag och jag står mest och glor på hur Blötmange och Christian Augustin spelar trummer ihop.
Lyssnade på Gamma Ray för hundra år sedan när de hade Ralf Scheppers på sång. Nu kan jag bara konstatera att man inte blir glad av glad musik.
Dödsmetall som handlar om att bli bortförd av illasinnade aliens blir man däremot fruktansvärt glad av! Hypocrisy dundrar på så att öronen fladdrar, Peter Tägtgren har också en pipa som inte är utav denna värld! (he he). Han bemestrar både djupa growl och ljusa panikskrik.
Inget stort fan av Lamb of god men det var bra tidsfördriv i väntan på In Flames, bästa låten var "walk with me"
 
Kvällen avslutades med In Flames och dom levererade som vanligt en hitkavalkad med mycke pyro och påkostad ljusshow.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: boman

men fy faaan va avis jag blir då.... jag var skitsugen att åka ner med Stor anledning av Lamb of God och Killswitch...

Walk with me in hell, heter fö. låten :)

gojira är ju najsiga åxå.

2013-08-09 @ 23:36:20
Postat av: Kim

Vaddå "rätt segt"! Såg Cult of Luna på Metaltown för några veckor sedan och det var faan inte "segt"! Kanske bästa spelningen jag bevistat på ett gott antal år. Var de verkligen dåliga i torsdags?

2013-08-11 @ 02:33:26
URL: http://kimkahn.blogspot.se/
Postat av: andy lee

Culten var självklart inte dåliga, men det var tidigt på kvällen på en stor scen i dagsljus.

2013-08-11 @ 13:46:24
URL: http://andylee.blogg.se
Postat av: Kim

Jo, jag förstår det :-) På lilla Close Up-scenen på Metaltown var det perfekt, när det knappt fick plats med båda trumseten och sig själva på scen!

2013-08-13 @ 10:31:38
URL: http://kimkahn.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0