Gautosjö dag 5

Härlig morgon med sol över fjället och -10 redan vid 07:00 på morgonen. Hittade en riktigt fin hängdriva på krappesvare som vi tuktade i säkert en timme, sedan tog vi gamla leden ner i dalgången på andra sidan och sedan upp på Nuortab Järte där Gamen välte med skotern. Efter att vi fått ner Draken från den branta sluttningen så grävde vi ner oss i en driva och fikade, sedan körde gamen fast med Polarisen och jag fick ta fram spaden. Vi var osäkra om vi var på lovlig mark eftersom E-trexen sa att vi var på "djurreservat" så vi fraktade oss ganska snabbt över till ett stenigt Kungsleden där Gamen demolerade höger framvagn på Pollen. Gamen drog till Arjeplog för shopping på polaris experience center medan jag poppade Volbeat och demonterade A-arm. Eftersom Gamen dröjde så tog jag lillsprätten och piskade upp på Gaotoberget för att se på den vackra utsikten. När gamen återkommit skruvade vi ihop Skotern och sedan bjöd jag på Gautopytt (Pytt i panna, rölök, lyxpalt och bearnaiesesås) till middag... nya fastkörningar i morgon!
134
två bilden säger mer än tusen ord...
56
Provade på hur det skulle vara att vara Polarisägare
7
Utsikt mot Adolfström från Gautoberget.
karta gauto
Dagens tur! Klicka!

Kommentarer
Postat av: Challe

Känns skönt att det inte bara är jag som kröker A-armar =)

2010-03-06 @ 13:12:59
Postat av: Jocke N

Så jevvla härligt!! Lagom avis, till nästa år måste man nog ha en masin..



Kör så de ryker! :P

2010-03-06 @ 14:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0