Sy-junta!

Jag och brorsan har moddat våra kastlinor i eftermiddag! Jag har sedan tidigare tagit bor 10 meter från den ursprungligen 25 meter långa linan och 2/3 av vikten i botten har fått syna skrotbingen. Sedan har jag nu tagit bort den skrymmande isoleringen runt vikten samt sytt om viktpåse och linpåse, på detta sätt har jag minskat kastpåsens längd med nästan hälften! Everestlinan är lite smartare än Zandstralinan har vi också kunnat konstatera, Zandstra har en lite simplare konstruktion och tjockare lina varför den blir större i slutändan.
12
Orange Everest och grön Zandstrapåse innan modifiering
moddad
Slimmad Everest! riktigt söt blev den

Kommentarer
Postat av: kuggarn

märker att snillena har spekulerat...... ä väl int så noga eftersom när man ska nå ngn som ä pyrt till ä de ju inte jag själv som ligger där å då ä de ju int så noga om linan når ut eller?? de viktiga ä ju att den ä lätt att ha i ryggan...... man kan ju lämna fikat hemma oxå å då behöv man ingen rygga alls typ

2009-12-05 @ 19:46:38
Postat av: Gammelman

På nästa skridskotur blir det kast-tävlingar:



LAG 1: Jag & Kuggis

Lag 2: Syjuntan



Mål: Huvudfigurer på 20m avstånd



- VEM VINNER ???



2009-12-05 @ 22:24:23
Postat av: Andy

Ring mig nästa gång ni har 25m mellan skrinnarna på en skridskotur... skulle med hyfsad säkerhet påstå att avståndet ytterst sällan överstiger 15 meter.. rätta mig gärna om jag har fel/ Andy Lee och Isoraklet

2009-12-06 @ 02:10:32
URL: http://andylee.blogg.se/
Postat av: Malin L

Haha, att ni var händiga visste jag, men hade ingen aning om att ni gett er in i sy-branschen, kul att se!

2009-12-06 @ 16:20:30
Postat av: Andy

jo, Håkan som snabbt utnämde sej själv till elitsömmerska började med att sy ihop öppningen på sin linpåse! he he

2009-12-06 @ 23:41:13
URL: http://andylee.blogg.se/
Postat av: ante

Måste bara säga att jag tycker att de är otroligt manligt att SY =) PÅ något sett passar de er två ganska bra =)

2009-12-07 @ 16:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0