Bergskär

20091218 sol -13°C

Jag och LaggårsLage begav oss i morse ut till Asta Persons Piren i hopp om att finna lite åkbar is. Fann fin Kärnis på 6-10 cm med köldrosor på som låg ändå ut till Bergskär. Med tanke på mina bilder från igår så fattar jag inte hur detta kan ha gått till, eventuellt en råk som det rykt ur eller så var jag ock kameran sinnesförvirrade. Landström anslöt lagom till fika på Bergskäret. Efter Lunch på farmen så åkte jag och morsan ut till Edet för isletning, fanns is där också men inte lika fin som i fjorden.
Bergsk
Bergskär till vänster i bild.
b2
Farsan utanför Grytsundet.
b3
Fjasko sitter vid iskanten och funderar.
b4
Han kan se både ståtlig och klok ut om han vill:)
Kågefjärdenedet
Kågefjorden 12,4km, Edet 4,8km.
arkiv
En arkivbild från när vi var på Bergskär 2008-01-27.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0